Historie značky Arena

Původcem myšlenky a zakladatelem úspěchů zn. Arena byl Horst Dassler, který začátkem sedmdesátých let dostal nápad vytvořit specifickou plaveckou značku pro plavce vrcholných soutěží. Sedm zlatých medailí vyhraných Markem Spitzem na Olympijských hrách v Mnichově v roce 1972 bylo základem tohoto projektu: po skončení jeho vynikající sportovní kariéry se Spitz stal prvním plavcem na světě, který podepsal smlouvu se sportovní obchodní firmou. Avšak opravdovým začátkem byl rok 1973, kdy byla v Landersheimu blízko Strasbourgu vytvořena divize Arena v rámci firmy Adidas Francie. V roce 1984 vytváří Adidas novou skupinu Sarragan, která zahrnuje i značka Arena, stejně jako i další sportovní značky založené u Strasbourgu; ale krátce po odchodu Horsta Dasslera v roce 1987 se skupina Sarragan včetně zn. Arena vrací zpět do Landersheimu pod vlajku Adidas.

V roce 1990 Bernard Tapie oznamuje koupi 80 % akcií zn. Adidas a koncem stejného roku je zn. Arena odkoupena dvěma skupinami vlastníků: japonskou firmou Descente pro Dálný východ a dvěma evropskými distributory značky German Holding Bank, BLB-Beteiligungsgesellschaft Gamma pro zbytek světa. Evropské držení firmy je založeno ve Fribourgu, Švýcarsku. Začátkem r.2002 investiční fond „Investitori Associati III“ společně s hlavními manažery skupiny Arena Distribution S.A., Fribourg odkoupili rozhodující balík akcí od BLB-Beteiligungsgeselschaft Gamma a stali se celosvětovými vlastníky obchodní značky Arena s vyjímkou Dálného východu. To je začátek nové éry značky Arena.

Během uplynulých 35 let se Arena úspěšně přeměnila ve značku, která je charakterizována neobyčejnou kvalitou, šíří a pestrostí nabídky. Díky znalosti trhu a technologickými inovacemi je Arena schopna revolučně měnit sportovní svět materiály vynikajících technických parametrů. U příležitosti prvního plaveckého Mistrovství světa v Bělehradu v roce 1973 Arena úspěšně představila jeden z technologických klenotů, který předurčil její historii: Skinfit® - závodní plavky pro muže, vážící pouze 18 gramů, vyrobené z ultra lehkého „papírového“ materiálu, “který přilnul k tělu jako druhá kůže“. V roce 1976 byl ze sportovních hvězd vytvořen „ Arena Elite Team“, který je od té doby každým rokem stále obměňován. Členy týmu jsou sportovci různých sportovních disciplín, kteří testují kvalitu a technologickou dokonalost výrobků Arena v těsné spolupráci s návrháři a výzkumníky, čímž významně přispívají k jejich pokroku. Na Mistrovství světa v západním Berlíně v roce 1978 Arena úspěšně vybavila celé národní týmy USA, Kanady, Německé spolkové republiky, Francie, Velké Británie, SSSR, Polska a Československa a „zmocnila“ se tak tří čtvrtin udělovaných medailí (62 medailí a 9 světových rekordů). Svým začátkem a „know-how“ v těsné spojitosti s vodou se Arena povýšila na experta v oblékání plavců a vytvořila v roce 1979 plavecké výrobky i pro amaterské a rekreační plavce „Leisure line“.

Arena je mezi evropskými uživateli a obchodníky přijímána jako nejlepší a nejsilnější sportovní značka v plavecké kategorii „Waterwear“. Je to tím, že Arena je plným právem považována za značku, která již tradičně svými kvalitními výrobky plně uspokojuje jak olympijské plavce, tak i běžné zákazníky. Evropští obchodníci se sportovním zbožím vyhodnotili Arenu jako ideálního obchodního partnera, jak na základě léty ověřených vynikajících výsledků, tak i celkových kritérií jako jsou ziskovost, zákaznické reference, vložené finanční prostředky oproti hodnotě výrobku, kvalitativní standardy, čas obchodního dodání výrobků, efektivní sortiment, prezentace zboží a zákaznický servis.

Vybudováním těchto hodnot je Arena právem ceněna pro svoji spolehlivost jako velmi dobrá konkurenční investice jak mezi vlastními akcionáři, tak i ostatními finančními odborníky. Arena je jako značka nesporně způsobilá k tomu, aby určovala hlavní směr prosazováním inovací a kreativit v současné dostupné výrobní technologii, a aby plně naplňovala očekávaní a různorodé požadavky závodního sportovního pole při určování perfektních střihů a módních trendů. Klíčovou výhodou v současném stále rostoucím konkurenčním prostředí je prodejní a marketingová způsobilost, která dovoluje značce Arena přijmout výzvu velkého trhu a přesto soustavně naplňovat nebo převyšovat své obchodní a finanční cíle.

Naším klíčovým cílem je udržet a posílit pozici evropské referenční značky pro skupinu zákazníků ve věku 20-35 let, pro kterou je sportovní značka Arena vrcholnou závodní a přesto „cool“ značkou (ještě není povrchní a/nebo malicherná). Arena je nejlepší značkou pro sportovce, ale zůstává atraktivní i pro ostatní milovníky sportu, kteří berou vážně svoji fyzickou i psychickou kondici. Arena toho dosahuje, protože design, vývoj i marketing jejich výrobků je více než 35 let soustavně ověřován špičkovými sportovci na Olympijských hrách, Mistrovstvích světa či Evropy, stejně jako milióny zákazníků denně po celém světě. Bereme velice vážně ztotožnění se s potřebami zákazníků, jejich přáními, či sny a přeměňujeme je do výrobků, které dosahují vynikající kvality a hodnoty. Věříme v náš evropský jižní odkaz, který nám dává jasnou konkurenční výhodu vzhledem ke skutečnosti, že více než 70% celosvětového textilního obchodu je navrženo a vyvinuto v Itálii nebo ve Francii, našich dvou největších trzích.

Na Olympijských hrách v Moskvě v roce 1980 rozhodčí všech plaveckých disciplín mimořádně zviditelnili značku nošením oblečení Arena. Ve stejném roce Arena poprvé uvedla zcela nový revoluční střih dámských plavek „flyback“. V následujících letech se Arena postupně začala zaměřovat na vývoj a design dalších výrobků pro nově vznikající sportovní aktivity spojené s vodou: „Beachwear line“ oblečení na pláž.

Ve stejné době začala Arena sponzorovat velký počet různých sportovních akcí. Jmenujme například závod v dálkovém plavání Traversata Arena nebo plavecký závod na 50 metrů volným způsobem Arena Sprint, jenž stimuloval rozhodnutí Mezinárodní plavecké federace (F.I.N.A.) o zařazení této původně chybějící plavecké disciplíny do programu Mistrovství světa a Olympijských her. Rok 1984 byl velmi důležitým rokem, protože pouze Arena byla jedinou licenční značkou plaveckých disciplín na Olympijských hrách v Los Angeles, a navíc byla oficiálním dodavatelem oblečení pro nejlepší ženský tým na světě (původně tým Německé demokratické republiky).

V 80´ letech Arena uzavřela mnoho sponzorských smluv s jednou z nejprestižnějších federací - Světovou moderní a uměleckou gymnastickou federací, která zaručovala stálou publicitu a prezentaci značky Arena na nejvýznamnějších světových sportovních událostech. Arena se rovněž na konci 80´let přiblížila surfařskému světu zahájením výroby sportovního oblečení „Surf line“ a sponzorováním jedné z nejdůležitějších sportovních akcí - okruhu Světového poháru pro profesionály v této disciplíně. V průběhu let Arena pokračovala v prokazování své kvalifikovanosti jak ve sportu, tak i ve sponzoringu: mezi roky 1987 a 1993 byla Arena několikrát výhradním a oficiálním sponzorem Mistrovství Evropy;na Olympijských hrách v Soulu roku 1988 pouze značka Arena mohla mít oficiální logo na plavkách a v roce 1994 se stala sponzorem Mistrovství světa v Římě.

V roce 2000 díky intenzivní spolupráci s nejlepšími plavci světa včetně Alexandra Popova, Arena uvedla na trh dosud nejnovější „high-tech“materiál: Powerskin-ultra lehký materiál s revolučním koeficientem s „fakticky nulovým třením“. Plavecké kombinézy a plavky z tohoto materiálu byly používány mnoha vítězi na Olympijských hrách v Sydney v roce 2000, na Mistrovstvích světa r.2001 a 2003 a na Mistrovství Evropy r.2002. I po 35 letech Arena stále a pohotově nabízí kompletní sortiment výrobků, nepřetržitě a znovu uplatňuje nejnovější trendy a styly, kombinuje nápaditost návrhářů s odborností a tím dosahuje výroby technicky dokonalé plavecké výstroje.

Přihlásit se

Heslo jsem zapomněl

Jsem tu poprvé a chci se registrovat

Vyhledávání